Към съдържанието


Снимка

По какво да разпознаем един качествен amplifier?


  • Влезте в профила си за да пишете
8 отговора на тази тема

#1 biser.or

biser.or

    Master of Škoda

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2920 Мнения:
  • Гараж:
    Нямам гараж,държа я пред блока!

Публикувано 27 октомври 2010 - 15:56

Принципно не трябва да гледаме колко тежи, ами в каква норма е измерена мощността му. Ето вариянтите:

P.M.PO. - Peak Music Power
На кратко казано това е най-евтината норма, която в лабораторни изследвания дава едва 10% от написаната стойност.

DIN-NORM - немска индустриална норма (което при нас е БДС)
Тук вече нещата придобиват по-сериозен вид. Основно се среща в немските усилватели и някои японски, въпреки че тук има широко поле на действие, което не винаги се използва правомерно.

R.M.S. - Root Mean Squared
Тук сме вече при истинските измерителни норми. Среща се най-често при американските производители с добавката 20Hz - 20kHz, максимално 0,1% THD (или по-малко от 0,1) при 4 Ohm, при не повече от 14.4 Волта. Тези стойности са минимално изискване и в практиката биват от топ-производителите доста надминати.

IASCA** R.M.S. - по-висша степен на R.M.S.
За да може на пазара да се разделят истинските топ-производители от средния клас е създадена тази норма. Обозначено е често IASCA-Standard и намира приложение само при the best of the best. Стойността на смущение (THD) е принципно не повече от 0,05% и напрежението е 12 Волта

Ето и един заключителен пример:
P.M.PO 2 x 400 Watt
DIN-Norm 2 x 150 Watt
R.M.S. 2 x 75 Watt
IASCA-R.M.S. 2 x 18 Watt

#2 Favorit

Favorit

    Master of Škoda

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3383 Мнения:
  • Гараж:
    Skoda Felicia 1.9GLX Comfort 1999
    Skoda Octavia 2.0TFSI Vrs 2006

Публикувано 27 октомври 2010 - 18:38

Принципно полезно инфо, на практика безполезно, защото изключително малко производители пишат реалните данни за усилвателите си. Особено ниския клас - завишавания са двойни и тройни.

#3 Wizi

Wizi

    Веднъж карал Škoda

  • Член на клуба
  • 198 Мнения:
  • Гараж:
    Skoda O2 '05 1.9TDI 4x4

Публикувано 31 декември 2010 - 17:27

Браво, колега! От къде намери тази информация? Изглежда ми някак позната.... :-k

#4 anastas

anastas

    Може да ремонтира Škoda

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1755 Мнения:
  • Гараж:
    Skoda 100s x4
    Skoda 1000mb x3
    Skoda MADARA самасвал

Публикувано 01 януари 2011 - 12:05

Може да се погледне и предпазитела на кутйката например 10А са си мошност 10х14.4 В
144 вата Така китаеца и да пише 300W немоо му верваш При различните класове усилватели едно време бяха А ,В ,АВ и клас Д има различен коифицент на полезно деиствие и там е малко игра с мошностите

#5 evin

evin

    Собственик на Škoda

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1400 Мнения:
  • Гараж:
    Škoda Octavia 2 Combi Ambiente+ 1.9TDI DSG

Публикувано 01 януари 2011 - 13:11

Принципно не трябва да гледаме колко тежи


Грешка! Точно с теглото се почва. Няма безплатен обяд в електротехниката и много ватове от малък мрежов трансформатор няма как да се изсмучат без магия. Останалите неща са верни - гледайте изходната мощност RMS!

Китайците са хитри и дават PMPO мощност на първата честота, която удари пика. А дали стъпалото вади 400 вата на 15 килохерца, това никой бас маниак не го грее, при условие че при 20 херца клипва на 15 вата.

#6 bega4kata

bega4kata

    Модератор

  • Moderators
  • 12181 Мнения:
  • Населено място:Варна
  • Гараж:
    Octavia 3 vRS TSI MTM edition 304hp
    Fabia SDI 64hp

Публикувано 01 януари 2011 - 17:21

Може да се погледне и предпазитела на кутйката например 10А са си мошност 10х14.4 В
144 вата

грешка :D даже по-малко от 144в.
щото на толкова ще изгори предпазитела :mrgreen:

#7 anastas

anastas

    Може да ремонтира Škoda

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1755 Мнения:
  • Гараж:
    Skoda 100s x4
    Skoda 1000mb x3
    Skoda MADARA самасвал

Публикувано 01 януари 2011 - 20:05

ако е китаиски ли :lol:

#8 Favorit

Favorit

    Master of Škoda

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3383 Мнения:
  • Гараж:
    Skoda Felicia 1.9GLX Comfort 1999
    Skoda Octavia 2.0TFSI Vrs 2006

Публикувано 02 януари 2011 - 11:55

Най-лесно се познава като се отвори отвътре! Иначе теглото и цената също помагат. Ето пример. Единия усилвател е от моите другия е един масов от 200-300лв. Познайте кой кой е ;)

Прикачен файл  2eb8zft.jpg   260,74K   6 Брой сваляния

Прикачен файл  sony-zr602inside.jpg   52,32K   154 Брой сваляния

#9 mihailstoianov

mihailstoianov

    Веднъж карал Škoda

  • Members
  • PipPip
  • 270 Мнения:
  • Гараж:
    ваз 2101 -150PS.1988
    шкода октавия 2-2000TDI-2006
    pontiqk fiero-1986
    Skoda Felicia
    и няколко Шкоди Европа

Публикувано 16 януари 2011 - 20:36

според мен най добре е да се ориентираш по предпазителите(бушоните)колкото повече амера сатолкова повече мощност подава усилвателя>ама замислетесе колко мощност можете да подадете на самия усилвател че какво търсите от него.пример аз имам усилвател с 3 бушона по 40 ампера -3Х40А=120А 120А Х 12V= 1440W дотук добре ама акумолаторат ми е 75А и какво правим от там нататък 75A Х 12V=900W ами колата нали има консумация динамото колко зарежда.сега някой ще каже ама аз имам кондензатор.И добре ама колкоса хората който знаят за какво се ползва той и кога ще помогне на мен веченемисе обясява моля някой друг дадовърши http://mihailstoiano...68.18667892.big




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни